Beszámolók

8.Szeptember

Olvassák szeretettel Zsanett saját szavait várva-várt londoni utazásáról:

Szerdán reggel eljött a várva várt nap, amikor elindultunk a budapesti repülőtérről Londonba, ahol már Annamari várt minket és elkísért a szállodába.

A London Marriott Marble Arch Hotelben Ross Patton úr, a hotel igazgatója nagyon kedvesen fogadott minket, ő és munkatársai kedves meglepetésekkel - pl. a szobában a képen látható finomsággal - vártak bennünket. Mivel késő volt, így aznap már nem mentünk sehova, pihenéssel töltöttük az estét.

Reggel Annamari eljött értünk és már kezdődött is a városnézés.
A Buckingham Palace-szel kezdtük. Megnéztük a Királynő festménygyűjteményét. Gyönyörű hintókat láttunk, majd beengedtek minket a palota látogatható termeibe. Egyik terem szebb volt, mint a másik, órákig el lehet nézelődni, mert nagyon szép minden. A palota után elsétáltunk megnézni a Big Ben-t, Westminster Abbey-t, közben megálltunk végig nézni az őrségváltást.

Láttuk a London Eye-t, majd kipróbáltuk a metrót és elmentünk a Tate Modern-be. Közben pihenésként Temze partján sétáltunk. Sajnos gyorsan teltek az órák, így már esteledett és be kellett fejezni a kirándulásunkat, emeletes busszal utaztunk vissza a szállásunkig.
Másnap ott folytattuk, ahol előző nap végeztünk, így a pénteki napon a The Shard volt az első, a szédítő magasságból mindent jó lehetett látni. Egyszer este is meg lehetne nézni, mert biztosan gyönyörű a kivilágított város a magasból. A 72. emeletről láttuk a Towert és a Tower Bridge-t is. Innen busszal jutottunk el a British Museum-ig. Mire kijöttünk a múzeumból már ismét este volt, így menni kellett a szállásra. Útközben sétáltunk egy kicsit az Oxford street-en. Nézelődtünk a hatalmas tömegben.

/ 14

Utolsó napomra a Madame Tussaud panomtikumát hagytam, amely fantasztikus volt. Ez tetszett legjobban. Mindenkinek csak ajánlani tudom. A panoptikum látványosságait végignézve jutottunk el a moziba, amely számomra felejthetetlen volt. Egy rövid 4D filmet vetítettek, amelytől egy kicsit tartottam (angolul nézek egy filmet?), de végig élveztem minden percét. Sajnos egyszer minden jónak vége van, így a panoptikumnak is, Annamari elvitt minket ebédelni egy pub-ba, ahol kipróbáltam egy igazi angol ételt, mégpedig a fish and chips-et. Igazán finom volt és nagyon sajnáltam, hogy véget ért a kirándulás, ugyanis ebéd után egy kis séta és mentünk a repülőtérre.

Sajnos mindenből csak ízelítőt kaptam, mert sok minden szerettem volna látni, így az egy-egy nevezetességnél töltött időt rövidre kellett szabni.

Remélem lesz még lehetőségem idővel megismételnem ezt a kirándulást, vagy talán egy kis időre kiköltöznöm Londonba akár tanulni, vagy dolgozni, hogy jobban megismerjem ezt a csodálatos várost. Köszönöm a lehetőséget, hogy elmehettem.

Zsanett

Hálásan köszönjük a London Marriott Marble Arch Hotel igazgatójának és munkatársainak, a magántámogatóinknak, köztük Rick Engers úrnak és a DWC biciklis csapatának, a ZHERO IT cégnek, valamint a Daalarna szalonnak, hogy támogatásukkal hozzájárultak Zsanett kívánságának teljesítéséhez. Köszönjük továbbá Őexcellenciája Mr. Iain Lyndsey nagykövet úrnak, hogy a nagyköveti rezidencián fogadta és egy csodaszép könyvvel ajándékozta meg Zsanettet.