Beszámolók

1.Január
30.Június

Különleges kívánságokat teljesítettünk, ráadásul egyszerre kettőt is. Veronika és Bernadett szeretett volna delfinekkel együtt úszni, illetve simogatni őket. Erre a távoli Máltán, a Malta Marine Parkban nyílt lehetőség.

Hiába utaztunk olyan messzire, mégis rögtön otthon érezhettük magunkat helyi segítőink jóvoltából. Házigazdáink, Feri, Mónika és kislányuk, Viti alapos munkát végezve minden programunkat megszervezték előre. Zsú (véletlenül sem Zsuzsa!) három napon keresztül fáradhatatlanul kalauzolt és fényképezett bennünket a szigeten. Laci egész napos tengeri túrára vitt bennünket vitorlásán, megmutatva a legjobb fürdőhelyet is. Eszter pedig a delfinárium munkatársaként gondoskodott arról, hogy a delfin-, papagáj- és fókashow között bepillanthassunk a kulisszák mögé.

Tartalmasan teltek a napjaink a programokon túl is. Maradt időnk strandolni, fagyizni, bejárni a közeli Valletta belvárosát.

Veronika küldött nekünk egy rajzot és egy beszámolót az élményeiről:

/ 17

A kívánságteljesítést köszönjük hazai magántámogatóinknak, akik már többször segítettek nekünk életre szóló örömet szerezni, valamint a Máltán dolgozó magyar baráti körnek, akik a helyszínen tevékenyen hozzájárultak, hogy a gyerekek öröme feledhetetlen legyen.

Köszönjük a Malta Marine Park segítségét Veronika álmának valóra váltásában!

Hanzl József
Málta, 2017. június

30.Június

Különleges kívánságokat teljesítettünk, ráadásul egyszerre kettőt is. Bernadett és Veronika szeretett volna delfineket simogatni, illetve együtt úszni velük. Erre a távoli Máltán, a Malta Marine Parkban nyílt lehetőség.

Bernadett küldött nekünk egy fényképet és egy beszámolót az élményeiről:

/ 18

Köszönjük a Malta Marine Park segítségét Bernadett álmának valóra váltásában!

Hanzl József
Málta, 2017. június

25.Június

Lacika nagy vágya volt, hogy tengerben fürödhessen, így nem kellett sokat gondolkoznia, mit is kívánjon a Csodalámpától.

Egy hűvös, borongós szombaton indultunk Olaszországba, majd pár órás utazás után megérkeztünk a napsütéses Bibionéba. A szállást szinte el sem foglaltuk, máris megcéloztuk a tengerpartot. A kellemesen meleg tenger és a szellő enyhítette a kánikulát, így sok időt töltöttünk a parton. Lacika nagyon élvezte a tenger hullámzását, vidáman ugrált a kisebb-nagyobb hullámokban, vagy épp lebegett a sós vízben.

A pár napba azért belefért, hogy ellátogassunk a közeli Gulliverlandiába, ahol gokarttal pár perc alatt elsuhantunk a Föld leghíresebb építményei mellett, farönk hajóval csúsztunk a vízbe, a 60 méter magas forgó panoráma toronyból csodáltuk meg a tájat, dinók között sétáltunk, egy üvegfalú alagúton keresztül ismerkedtünk meg a különleges tengeri halakkal és cápákkal, a végén pedig egy fóka shown is részt vehettünk. Egyik nap elhajóztunk Velencébe, hazafele pedig Murano és Burano szigeteken is rövid sétát tettünk. Utolsó nap Lacika még a közeli állatkertben töltötte a délelőttöt, este pedig egy kisebb túrát tettünk a világítótoronyhoz. A pizza számos változatát megkóstoltuk, de természetesen a tengeri herkentyűk sem maradhattak ki az étlapról.

/ 5

Reméljük, hogy felejthetetlen élményekkel lettél gazdagabb Lacus!

Köszönjük a Cisco Systems Hungary Ltd., a Budapesti Értéktőzsde, valamint magántámogatóink segítségét!

Ratimorszky Beáta
Bibione, 2017. 06.24.

16.Június

Vince nem tud járni. Elektromos kerekesszékkel közlekedik, amiben nem tudja magát megtartani, ebben támasztó heveder segíti. A kerekesszéket ügyesen kezeli, de a szék sebessége korlátozott.

Vince arról álmodott, hogy egyszer majd „száguldani” fog. Olyan sebességgel, amire most nincs lehetősége. Érezni fogja, ahogy a szél a hajába kap a sebességtől, és elsuhannak mellette a fák, a virágok, a sétáló emberek. Álmodozott.

És az álom egyszerre valósággá vált – elkészült az a speciális kerékpár/tricikli, ami egy kerékpárból és előtte egy olyan kiskocsiból áll, amire kerekesszékével fel tud hajtani. A szék rögzítése után már csak a papának kell nyeregbe pattannia és indulhatnak is. A Máriaremetei templomkertben megvalósult az álom, eddig elképzelhetetlen sebességgel futottak a kerékpárral és Vince haját borzolta a szél… Vince boldog volt, és ezt boldogság volt látni.

A kerékpár úgy lett kialakítva, hogy összecsukható és betehető egy nagy csomagtartóba. Tehát a száguldás élménye megismételhető Budapesten kívül is, akár a Balatonnál, vagy a Fertő-tónál, vagy máshol.

A Budapesti Értéktőzsde támogatásával sikerült megvalósítani Vince kívánságát. A cég képviselője, Bozsik Balázs kommunikációs igazgató is tett egy kört a kerékpárral és Vincével, melyet nagyon élveztek mindketten. Tudjuk, hogy még sok műtét vár erre a kicsi fiúra, de jó érzés, hogy a műtétek közötti időben ezzel a kerékpárral sok új élményt szerezhet, ami feledteti a fájdalmakat.

Köszönjük a Budapesti Értéktőzsde segítségét!

Solti Judit
kívánság-koordinátor
Budapest, 2017. június 07.

16.Június

A négyéves Viki mindig is nagyon mozgékony kislány volt, így a Csodalámpa dzsinnjétől udvari trambulint kért! Tudta, hogy várnia kell, egyrészt mert közelgett az ősz és a tél, másrészt a betegsége miatt.

De eljött a tavasz, és támogatóink segítségével teljesülhetett a kislány álma, felállították a kertjükben a trambulint. Olyan komoly eszközt kapott, amin bátyjaival együtt tud ugrálni, játszani.

Anyuka elmondása szerint a család életében azóta a trambulin lett a központ, ez Viki „ főhadiszállása”, ha a kertben tartózkodik. Sok örömteli percet, órát és napot kívánunk neki!

Köszönjük magántámogatóink segítségét!

Bakonyi Joli
2017. 06.06.

16.Június

Csabi a Csodalámpától egy laptopot kért, amin tud játszani, internetezni, filmet nézni.

A nagyfiú nagyon örült, amikor meglátta a kezemben a dobozt, izgatottan bontotta ki, majd rögtön neki is állt beüzemelni a gépet. A boldogságtól és örömtől még a szava is elállt, az amúgy beszédes srácnak.

Régen láttam ilyen boldog gyereket, mint Csabi volt, amikor tudatosult benne, hogy kívánságát teljesítette a Csodalámpa.

Köszönjük a Lenovo Technology B.V. támogatását!

Nagy Edina és Kónya Tímea
Miskolc, 2017.05.11.

9.Június

Máté még egy kis aprócska fiú, ennek ellenére nagyon határozott kérése volt, egy olyan kerékpárt szeretne, amelyiken van oldalkerék, kis kosárka és csengő, s természetesen, hogy mindenki tudja, kié a járgány, a neve is szerepeljen rajta.

Még el sem kezdtük a kívánság szervezését, amikor felhívott Palota Csaba az ibis Styles Budapest City igazgatója, aki elmesélte, hogy a munkatársaival a kerékpározás hívei és a hoteljükben még a falon is vannak bicajok, így arra gondoltak, szeretnék ők ezt a kívánságot teljesíteni. Már csak arra kellett várni, hogy megtudjuk, Máté mikor érkezik a szüleivel Budapestre.

Egy rekkenő májusi napon, az elég hosszúra nyúlt kezelés után Máté és szülei a kórháztól néhány utcányira lévő szállodába mentek, ahol egy csapat felnőtt nagy-nagy szeretettel fogadta őket. Volt mindenféle meglepetés, ajándék, játék, egy dobozból kézzel készített asztali focipálya, sok-sok érdekes kerékpár, még a bárszék is kerékpár formájú volt, a zöldségekből és a gyümölcsökből pedig a Máté feliratot tették ki.

S eljött a várva várt pillanat, amikor Kollin Gergely a magyarországi ibis szállodák brand managere a többi hotel igazgatói részvételével adta át a hőn áhított bicajt. Nagy volt az öröm, Máté csak nézegette, ellenőrizte, minden megvan-e rajta, majd felült és ki is próbálta, mosolyogva száguldozott a folyosókon, majd megpihenve meguzsonnázott. A szállodai munkatársai, vezetői mind azon szorgoskodtak, hogy Máté elfelejtkezhessen a betegségéről.

Mivel Máté 2 napos hosszú vizsgálatra érkezett Budapestre, Palotai Csaba igazgató felajánlotta a családnak, hogy az éjszakát ne a kórházban, hanem egy kényelmes hotel szobában töltsék el. S bár mi felnőttek azt gondolnánk, hogy egy beteg gyermek, akit aznap nagyon fájdalmas vizsgálaton esett át, már csak aludni szeretne. Nem, Máté elvitte a már igencsak fáradt szüleit a közeli Duna-partra, hogy jó hosszan kipróbálhassa az új szerzeményét. Másnap kellemesen kipihenve megreggelizett a család a szállodában, majd búcsút véve a házigazdáktól, folyatták az előző nap megkezdett vizsgálatokat. De hogy ezt már könnyebben viselte Máté, az biztos, hiszen ott volt vele a csodakerékpárja, méghozzá a névtáblájával.

Kívánjuk Máté, hogy használd jó sokat a bicajt, s gyógyulj meg mihamarabb!!

Köszönjük Palotai Csabának, az ibis Styles Budapest City igazgatójának és az ibis szállodák igazgatóinak, valamint a munkatársaknak az összefogást, hogy segítségükkel teljesülhetett Máté álma.

A szálloda munkatársai által magyarul és angolul készített kisfilm is megtekinthető.

Felkai Márta és Sipos Zsuzsanna
Budapest, 2017. május 18.

8.Június

Az Érden élő 7 éves Roland egy beülős, elektromos kisautóra vágyott. Már számolta az éjszakákat, hogy mikor megyünk és visszük az ajándékát! A várva várt napon is izgatottan várakozott, mivel este fél 8 felé tudtunk érkezni.

A támogató csapat összeszerelte a Ford Rangert és Roli a 3 éves unokatestvérével, Bendegúzzal azonnal birtokba vette a járgányt! Roli a vezetői engedélyt is felmutatta, majd az udvaron önfeledt örömmel száguldoztak!

A család nagyon kedvesen és láthatóan készülve látott minket vendégül, amikor eljöttünk is nagy volt még az öröm! Szerintem Roliék nem sokat aludtak ma!

Köszönjük kedves támogatóinknak, a SOLS Consulting alapítóinak, Konkoly Gábornak, Pintér Jánosnak és Mérnyei Péternek az adományát és az alaszkai Iditarod szánhúzó kutyák versenyén egyedüli magyarként résztvevő Balogh Ottó úrnak, hogy Roland álma is valóra válhatott!

Érd, 2017.05.31.

8.Június

Péter mindig is futballrajongó volt, így nem volt kérdés, mikor a Csodalámpa Alapítvánnyal kapcsoltban került, hogy mi legyen a kívánsága. Édesapjával szeretett volna egy Arsenal futballmeccsre elmenni Londonba az Emirates Stadionba. Én voltam az a szerencsés ember, aki velük lehetett ezen a fantasztikus hétvégén, a lutoni repülőtéren vártam őket, és elmentünk a szállodához.

Másnapi utunk múzeumlátogatással kezdődött, majd megnéztük az Arsenal régi és új stadionjait. Péter imádja az ókori idők kultúráját, így ellátogattunk a British Múzeumba, ahol fantasztikus pár órát töltöttünk a római-görög és egyiptomi részlegen. Az utolsó napon tettünk egy városi sétát, majd rohantunk arra a bizonyos Arsenal-Everton meccsre… Korábban érkeztünk, hogy elég időt tölthessünk a stadion felfedezésével, megfigyeltük, hogy a csapatok hogyan melegítenek be, és hogyan telik meg az a hatalmas stadion több ezer emberrel.

Nagyon izgalmas és fantasztikus meccsen vehettünk részt, természetesen Péter kedvenc csapata az Arsenal nyert nagy örömünkre.

Biztos vagyok benne, hogy ez a hétvége olyan erőt és felejthetetlen élmény nyújtott Péter számára, ami segíteni fogja őt az elkövetkező hónapokban.

Nagyon szép nyarat és sok erőt kívánunk a felépülésedhez!

/ 4

Köszönjük, hogy az IBIS London Euston Station-St. Pancras International Hotel vendégül látta Péteréket!

Köszönjük a Budapesti Értéktőzsde támogatását!

Köszönjük a Fundamenta SZEB csapatának segítségét!

Köszönjük magántámogatóink adományait!

Beregi Georgina
London, 2017.05.22.

8.Június

A Zalaerdődön élő Miriamnak Budapesten, a Bókay utcai Klinikán teljesítettük a kívánságát, egy hófehér laptopot. A képen is látszik, milyen nagyon örült!

Miriam a betegsége miatt jelenleg magántanuló, nagyon szereti az állatokat, különösen a lovakat. Szívesen fonogat és gumiból karkötőt készít. Heti háromszor jár Budapestre kezelésre. A támogató család egyik tagja, Lili, aki lovasterapeuta, felajánlotta Miriamnak és Miriam édesanyjának, hogy amennyiben a kezelőorvosa engedélyezi, egyik alkalommal elvinné Őket a Picinyke Póniudvarba, az ott élő lovakhoz. Miután világossá vált, hogy Miriamot betegszállító autóval hozzák-viszik Zalából, és a szervezés nehézkes lenne, ezért Lili úgy döntött, a kicsi Alfi pónit fogja behozni egyszer a kórház udvarára Miriamhoz!

Egyelőre Miriamnak meg is mutatták Alfit, a pónit, de csak képeken. A kislány a látványnak is örült!

Erről a kívánságteljesítésről mindannyian feltöltődve, boldogan tértünk haza!

Köszönjük Löbl Juditnak és gyermekeinek, Szabó Dávidnak és Szabó Lilinek, kedves támogatóinknak az adományát és az alaszkai Iditarod szánhúzó kutyák versenyén egyedüli magyarként résztvevő Balogh Ottó úrnak, hogy Miriam álma is valóra válhatott!

Kiss Edit és Lángh Zsófia
Budapest, 2017.05.29.

8.Június

A Csomádon élő Lili egy kerti medencére vágyott. Az ajándék az otthonukba érkezett, a támogatókkal mi is ott látogattuk meg őket. Lili és az édesanyja nagyon vártak minket, Lili még készített ajándékot is készített a támogató családnak!

A támogatók kislányával, Julcsival nyomban elkezdtek játszani Lili szobájában, miközben mi az édesanyjától meghallgathattuk Lili élettörténetét. A hosszú beszélgetés után körbe vezettek minket a kertben, megosztották velünk, hogyan és mikkel gazdálkodnak. Lili számára nagyon fontos a levegő, az ételek és a víz minősége, az ezekkel kapcsolatos dolgokba is betekintést nyerhettünk.

Lili nagyon boldog volt, és mi is nagyon örültünk az Ő örömének!

Köszönjük Fehér Ildikónak és Jenes Tibornak, kedves támogatóinknak az adományát és az alaszkai Iditarod szánhúzó kutyák versenyén egyedüli magyarként résztvevő Balogh Ottó úrnak, hogy Lili álma is valóra válhatott!

Csomád, 2017.05.21.

8.Június

Lili egy aranyos, kedves, mindig mosolygós pici lány. Mielőtt kórházba került édesanyja sokszor elvitte egy, a házukhoz közeli játszótérre, ahol Lili nagyon szeretett hintázni és csúszdázni.

Lilike hosszú hónapokat töltött kórházban, de mára már otthon van. Sajnos még egy jó ideig nem mehet gyerekek közé, édesanyja nem viheti őt közös játszótérre. Ezért Lilike kérésére a Csodalámpa Dzsinnje udvarukra varázsolt egy gyönyörű, fa kerti játszóteret.

Délután, alvásidőben érkeztünk Lilikéjék házához. Amíg a kislány aludt, fel is épült a hintás, csúszdával és mászó fallal elállott kerti játszótér. A pici lány, ahogy felébredt, azonnal kiszaladt az udvarra, s még álmos tekintettel vette szemügyre a kertben tornyosuló új építményt.

De hamar kiment az álom a szeméből, s gyorsan ki is próbálta először a színes mászófalat, azután pillanatok alatt felmászott a kis házikóba, s hopp, már csúszott is le a csúszdán. Két nővére szintén nagyon élvezte a kerti játékokat.

A támogató, s egyben kivitelező Mátrai Zoltán úr, - aki már hosszú évek óta készíti a csodalámpás gyerekeknek a kerti fa játszótereket, miután látta, milyen boldogan játszanak a gyerekek, meg is jegyezte, hogy ezúttal is jó helyre kerültek a játékok.

Nekünk felnőtteknek pedig, akik jelen voltunk, (Anyuka, Apuka, Nagymama és mi) örömkönny csillogott a szemünkben, látva milyen boldog Lilike!

Köszönjük Mátrai Zoltán támogatását!

Miskolc, 2017. május 12.

8.Június

Jázminkát hosszú ideje gyógyítják Miskolcon a GYEK- ben, és még sok-sok hónap gyógykezelés vár rá.

Otthoni házuk udvara szép és nagy. Tele virágokkal, fűvel, fával. Jázmin és két testvére nagyon szeretnek játszani a jó levegőn a kertben. Az udvarról már csak egy kerti fa játszótér hiányzik. Pont olyan, amilyet Jázminka kért tőlünk.
„- Legyen hinta, és csúszda, meg egy kis torony, ahol babázni lehet!”-fogalmazta meg a kicsi lány a vágyait.

S egy szép tavaszi napon, amikor Jázmint végre hétvégére hazaengedte a doktor néni, elvittük számára a játszóteret a hintával, csúszdával és még egy szép színes mászó fallal is kibővült az építmény.

Jázminnak, testvéreinek, s anyukájuknak szinte elállt a lélegzetük, amikor megpillantották a szép sárga csúszdát. A három testvér azonnal ki is próbálta az összes játékot! Még a szomszéd gyerekek is nagy érdeklődéssel figyelték az eseményeket, és osztoztak Jázminka örömében!

Jázmin kívánságának teljesítésén a támogató részéről az FGSZ Zrt. Miskolci Üzemének vezetője Makra Sándor úr volt jelen.

Köszönjük az FGSZ Zrt. ismételt támogatását!

Arló, 2017. május 20.

8.Június

Az Esztergomban élő, 17 éves Árpinak a Szent László Kórházban teljesítettük a kívánságát, egy XBOX One-t szeretett volna játékokkal.

A támogató házaspár, Robi és Ágota mindkét gyermekükkel megosztották ezt az élményt, amit ma közösen átéltünk. A kisfiuk a saját XBOX játékával is készült Árpinak, hozott ajándékba, ezzel a géppel ugyan „nem illett össze", de a szándékot Árpi is így nagyra értékelte.

Árpi csillogó szeme, szüleinek a vártnál jobb orvosi eredmények okozta öröme, nagyon megható élmény volt nekünk is! Köszönjük, hogy részesei lehettünk!

Köszönjük Salamon Ágotának és Némethy Róbertnek, kedves támogatóinknak az adományát és az alaszkai Iditarod szánhúzó kutyák versenyén egyedüli magyarként résztvevő Balogh Ottó úrnak, hogy Árpi álma is valóra válhatott

Budapest, 2017.05.22.

8.Június

A pásztói Annát Budapesten gyógykezelik, kívánsága az volt, hogy egy kerti játszótér legyen a szép udvarukon, hogy a testvérével együtt tudjon hintázni és csúszdázni.

Anna kívánságának teljesítése éppen gyermeknapra esett! A kislányt és öccsét nagyszüleik elvitték kirándulni, hogy igazi meglepetés legyen a gyerekeknek az új játszótér. Hát az is lett!!

Nagy volt az öröm, amikor hazaérve a két gyerek megpillantotta a hintákat és a sárga színű csúszdát. Anna és kisöccse azonnal ki is próbálták a játékokat! A kislánynak a csúszda és a házikó, testvérének a hinta lett a kedvence.

Kedves Anna!
Kívánjuk, hogy sok örömöd legyen gyermeknapi ajándékodban, és gyógyulj meg minél hamarabb!

Köszönjük a Cisco Systems Hungary Ltd. támogatását!