Beszámolók

5.Május

Timi kívánsága az volt, hogy Velencébe utazhasson hálókocsis vonattal. Így egy szép áprilisi szombat délutánján felültünk a vonatra és elindultunk Velencébe.

Másnap reggel 7 órakor gyönyörű verőfényben gördült be Velencébe a vonat. Fáradtak voltunk az éjszakai utazástól, de az izgatottság felébresztett bennünket. Felültünk a vaporettóra, és áthajóztunk a Lidora, hogy elfoglaljuk a szállásunkat. Miután megszabadultunk csomagjainktól, elindultunk, hogy felfedezzük a Lidot. Végigsétáltunk a fő- utcán, fagyiztunk, majd lementünk a tengerpartra. A fürdéshez sajnos kicsit hűvös volt, de sikerült rengeteg szép kagylót gyűjtenünk.

Délután visszahajóztunk Velence központjába. Finom pizzát ettünk, majd a Szent Márk téren galambokat etettünk. Utána gondoláztunk egy órát. Ekkorra már mindenki nagyon kifáradt, így visszatértünk a szállásunkra, hogy felfrissüljünk. Este kisétáltunk egy finom spagettire egy klassz kis étterembe.

Hétfőn meglátogattuk Muránot, ahol láttuk, hogyan készül a gyönyörű muránói üveg. Természetesen mindannyian vásároltunk egy kis emléktárgyat. Utána áthajóztunk Buráno szigetére, ahol megnéztük szép színes házakat, és a híres csipkét. Elkirándultunk még Torcello szigetére, hogy Attila trónjára ülhessünk. Az egész napos programoktól kimerülve jól esett visszatérni a Lidora. Este ismét nagyon finom pizzát vacsoráztunk, és természetesen a fagyi sem maradhatott ki.

Kedden ismét visszatértünk a Szt. Márk térre, hogy megtekintsük a Dózse Palotát. A túra körbevitt minket az egész palotában, még a rejtett szobákat és börtönöket is láthattuk. Délután sétálgattunk a szűk kis utcácskákon, átgyalogoltunk a Rialto hídon, és ismét meglátogattuk a galambokat a St. Márk téren. Sajnos az este nagyon hamar eljött, és egy hangulatos búcsúvacsora után elérkezett az ideje, hogy felszálljunk a vonatra és elinduljunk hazafelé. Mindannyian kicsit szomorúak voltunk, sajnáltuk, hogy ilyen gyorsan elrepült a 3 nap és máris haza kellett menni, mert nagyon jól éreztük magunkat.

Köszönjük a Szabadics család felajánlását, mellyel támogatták ezt az utazást.