Beszámolók

12.Szeptember

Anna álma egy tengerparti nyaralás volt, de azt azért nem gondolta, hogy élete első repülő útja egészen Korfu szigetére röpíti el őt édesanyjával együtt.

A helyszín és a szálloda kiválasztásában nagy segítségünkre volt egy Korfun élő kedves, aranyszívű hölgy, Lili, aki este izgatottan várt minket a repülőtéren. Érkezésünk után hamar kiderült, hogy nem csak Lili, hanem egy egész kis helyi magyar csapat: Orsi, Judit és Adrienn is segítettek abban, hogy Anna maradéktalanul jól érezhesse magát a nyaralás alatt.

Közvetlen tengerparti szállodában laktunk és a huncut kis kamaszlány már érkezésünk estéjén megjegyezte, ő szívesen aludna az erkélyen, hisz oly csodálatos az elé táruló látvány: a csillogó víz, az ezer fényben úszó parti szállodák, a szemben fekvő kivilágított kis egyszemélyes Egér sziget - valóban pazar látvány volt!

Másnap aztán kiderült, hogy Anna egy igazi vízipók, egész nap nem lehetett kicsalogatni a vízből, képes volt órákon keresztül egyfolytában lubickolni: vagy csak egyszerűen sodortatta magát a gyenge hullámokkal, nézegette a part mellé merészkedő apró rákokat. Az egyetlen "szárazföldi csali" az volt, ha a többórás fürdés után enni hívtuk a kis vízitündért. Szerencsére a sok fürdéstől igencsak megjött az étvágya Annának, csak az volt mindig a bánata, hogy evés után édesanyja nem mindig engedte azonnal visszapottyanni őt a vízbe. Juditnak, a több éve Korfun élő kedves fiatal hölgynek vízibicikli-kölcsönzője van, és felajánlotta, hogy bármikor elvihetünk egy bringát. Ez is nagy boldogság volt Anna számára, aki fantasztikus érzékkel és nagy élvezettel vezette a biciklit.

Egyik nap aztán nagy merényletet követtünk el a kis vízipók ellen: " megvontuk" tőle az egész napos fürdés lehetőségét, ugyanis Lili kedvesen felajánlotta, hogy bevisz minket a városba, átélhetjük az igazi görög "forgatagot", megnézzük az Óvárost és titokban még egy üveghajós kirándulást is terveztünk. Hűha…, talán ezt nem kellett volna, gondoltam, mikor megláttam Anna kicsit durci tekintetét. . Egyszerűen nem tudta elképzelni, hogy mi lehet jobb az egész napos fürdésnél?! A nap végére azonban "megbocsátott" nekünk, hisz felejthetetlen élményekben volt részünk, különösen az üveghajó kirándulás tetszett az egyébként mindig mosolygós, jókedvű lánynak . Fantasztikus volt látni a tengerfenéken pihenő homokfigurákat, az ezer apró színes halacskát, a búvár által felhozott élő homárt, és mindezt a fókák pazar produkciója tetézte.

Másnap aztán újra kezdődhetett a tengervíz "imádat". A folyamatos " vízi élet" bizony meghozta az étvágyunkat is, sorra próbáltuk ki a görög specialitásokat, utolsó este aztán a búcsúvacsoránál Lilit jelképesen Csodalámpa önkéntessé avattuk, majd Anna a legnagyobb meglepetésemre azt mondta Lilinek: sajnos holnap haza kell mennem, de ha felnőtt leszek én is itt szeretnék élni.

Kívánjuk Neked drága Anna, hogy még sokáig maradjanak meg a szép emlékeid erről a nyaralásról, és ha ismét eljutsz Korfu szigetére, emlékezzél arra, a Csodalámpa csapata egyszer korábban milyen nagy szeretettel szorgoskodott azon, hogy a tenger iránti rajongásod örökké megmaradjon.

Lilinek és a teljes kis korfui magyar csapatnak köszönjük, hogy kedvességükkel,

segítségükkel oly sok felejthetetlen élményben lehetett részünk.

Külön szeretnénk köszönetet mondani a Prime Rate Ltd-nek, hisz nélkülük

Anna álma talán még sokáig nem válhatott volna valóra.