Beszámolók

23.Április

Az utazás kora reggelén a Liszt Ferenc repülőtéren nagy izgalommal vártuk a találkozást, a megismerkedést a Csodalámpa csoport tagjaival (8 gyermek, 7 szülő/kísérő, és 3 önkéntes, közülük egy gyermekorvos). Élvezet volt látni a gyermekek csillogó, várakozó tekintetét, hiszen mindannyian életükben először utaznak repülőgéppel.

Nagyszerű repülőút után kényelmes kisbuszok vittek bennünket a Párizs melletti Disneyland-be, a Cheyenne Hotelbe.
Ez a szálloda-csoport vadnyugati, kisvárosi stílusban épült, minden egyes része ilyen hangulatot árasztott. Gyors elhelyezkedés után izgalommal telve indultunk felfedezni a csodák birodalmát.
Szerencsére már az első délután elértük a színpompás, varázslatos Parádét, ahol a híres, ismert Disney mesefigurák megelevenedve, énekelve, táncolva vonultak előttünk a Fő utcán. Ezután különféle csodálatos kalandokban volt része a kis csoportokra oszlott társaságunknak.

Későn vacsoráztunk, de a gyerekek nagyon elevenek voltak mivel a szálloda éttermében ismét Mickey Mouse zenés-táncos műsort kaptunk a vacsora mellé, óriási hangulatot teremtve a kicsik között.

Jól kipihenve magunkat a kellemes „western” fogadóban, a bőséges reggeli után a szállodai busszal közlekedve, ismét nyakunkba vettük Disneyland-et. Az egész nap a miénk volt!
A különböző korú és érdeklődésű gyermekek és felnőttek most más felállásban, de ismét kis csoportokban fantasztikus kalandokat éltek át.
A kedvencek között szerepelt (a teljesség igénye nélkül) a - Pirates of the Caribbean, - Thunder Messa Riverboat, - Big Thunder Mountain, Fantasyland, - Phantom Manor, - a gyönyörű, kimagasló Csipkerózsika kastély, a rendkívül látványos, színpompás virágos parkok, szökőkutak mindenütt. És az a hangulat… Felnőttek és gyermekek ezrei hömpölyögve mindenütt, mégis nagy nyugalomban.

Segített nekünk az időnk kihasználásában a Disneyland vezetés kedvességéből kapott „fastpass”, amivel a különféle látványosságokra majdnem minden esetben soron kívül bejuthattunk. A csapat nagy része a Disneyland Parkban szórakozott, néhány bátrabb fiú (és szülője) a veszélyesebb zónákat is bejárta, és nagyon-nagyon élvezték az ottani kalandokat is.

/ 6

A gyerekeket szinte kicserélték, elfelejtkezve betegségeikről, fáradhatatlanul mentek a következő „kaland” felé. Ültünk nagy hajón, többféle csónakban, kisvonaton a park körül. Izgultunk a zakatoló, sötétben és szabadon száguldó hullámvasúton. Aztán szálltunk/emelkedtünk Dumbo elefánton, lovakon, kisrepülőn és még sok mindenen…
Este a vacsoránál megosztottuk egymással élményeinket, megcsodáltuk egymás fotóit. A gyerekek nagyon sajnálták, hogy el kell búcsúzniuk Disneyland mesevilágától, ugyanakkor már előre örültek a másnapi hajóútnak a Szajnán.

Vasárnap, a reggeli után a kisbuszok bevittek minket Párizsba, a Szajna partra, ahol megcsodáltuk az Eiffel tornyot (sajnos időhiány miatt nem volt módunk feljutni a toronyba). Egy rövid séta után beszálltunk az üvegtetejű sétahajóba. Itt csodálatos panoráma tárult elénk, miközben végighajóztuk a Szajnát és kitűnő ebédet kaptunk, igazi harmonika zene kíséretében.
A kisbuszok ismét jöttek értünk és elszállítottak bennünket a repülőtérre, itt már kissé fáradtabb volt a csapat, a gyerekek szeretettel szorongatták a kis ajándékokat a családtagjaiknak, barátaiknak. Már ismerősként, félelem nélkül szálltak fel a repülőgépre és élvezték a repülést, késő este érkeztünk Budapestre.
Gyorsan elszállt a 3 nap, hiszen az álmaikat élték mind a nyolcan.

Az összes gyermek életében először járt külföldön, utazott repülőn, kalandozott Disneyland-ben, hajózott egy folyón és ebédelt elegáns étteremben, gyönyörű panorámával. Ez olyan útravaló volt számukra, amelyre egész életükben emlékezni fognak, nem is beszélve a barátságokról, amelyek ez idő alatt szövődtek mind a gyerekek, mind a felnőttek között.

A gyermekek néhány sorban írásban is kifejezték érzéseiket, örömüket és köszönetüket a Csodalámpa Alapítvány felnőttjeinek, hogy lehetővé tették számukra ezt az álom-utazást.

Kívánjuk a „szuper-csapatnak” hogy ez a sok nagyszerű élmény segítse őket a további gyógyulásukban!

Batári Éva, dr. Bartyik Katalin, Benkóczy Márta
kívánság-koordinátorok
Disneyland, 2011. április 17.

A kívánságot az , a és a támogatásával teljesítettük. Szabolcs nevében is köszönjük!

::Jó volt Franciaországban, disneylandben jól éreztem magam, a legjobban a csónakázás tetszett, Fantasyland.