Beszámolók

20.December

Ádám nagyot álmodott: Barcelonába szeretett volna eljutni, repülőre szállni, látni a tengert. Nagylelkű, kedves emberek közreműködésével az álom valóra vált, sőt, biztosan állíthatom, hogy az utazás a nagyfiú minden képzeletét felülmúlta.

A csodák sorozata a repülőtéren kezdődött, ahol külön jármű vitt bennünket a géphez, elsőként szállhattunk fel, és hatalmas élmény volt a Wizz Air személyzetének kedves üdvözlése és a VIP bánásmód. A felszállás öröme érezhető és látható volt, Ádám az ablakra tapadva ült szinte végig. Azt hiszem akkor hitte el, hogy tényleg elutazunk Barcelonába. Mivel este érkeztünk, landoláskor megcsodálhattuk a város gyönyörű fényeit. Utolsóként szálltunk ki a gépből, előtte még beszélgethettünk a pilótákkal, és Ádám kipróbálhatott pár dolgot a pilótafülkében, kérdezgetett a repülésről, és ez a különleges lehetőség igazán feldobta a fiút, aki a közös fotó előtt egy dedikált dobozos Wizz Air repülőmakettet is kapott, amely, mint kiderült, nagy vágya volt és erősen elgondolkozott, hogy vesz egyet a repülőn, de inkább tartalékolta pénzét a visszaútra, szóval jobban el sem sülhetett volna a meglepetés.

Szállásunk a város központjában lévő ibis Styles Barcelona Centro hotelben volt, ahol Ádám 3 napig úgy érezhette, ő a szálloda legfontosabb vendége, annyi figyelmet és törődést kapott, a kényelmes szobáról, és a választékos, finom reggeliről nem is beszélve. Másnap délelőtt elindultunk, hogy megnézzük a tengerpart közelében lévő Akváriumot, hiszen ez volt Ádám fő vágya, erre volt mindenképpen kíváncsi! Szép időnk volt, és a kikötőben csodás hajók horgonyoztak. Minden ideális volt, a látvány elkápráztatta a fiút.

Útközben derült ki, hogy Ádámunk bakancslistáján szerepel a churros megkóstolása is, olyan igazi spanyol módra. Az Akvárium tövében találtunk egy kellemes vendéglőt, itt várt rá a mennyei finomság, pont úgy, ahogy szerette volna. Ezután örömmel léptünk be az Akvárium világába, ahol tényleg az ígéretekkel, prospektusokkal vetekedve a valóság elvarázsolt minket. A nagy vízi bemutatóterem azt az érzést kelti, hogy az állatok és növények szépen és harmóniában élnek egymással. És itt egy újabb csoda történt: egyszer csak Ádám elunta a kerekesszékben való ülést, lábra állt és sétált elég sokat, küzdve az instabilitással, a fájdalmakkal és az izmok harcával, amely megváltozott mozgáskészségét igyekezett követni. Nagyon, de nagyon büszkék voltunk rá, és látszott a fiún az elégedettség. Érezte, kívánságának teljesülése új erőt ad számára. Ez bennünket, kísérőket (édesanyját és engem) is felvillanyozott. Kis időre mindannyian elfelejtettük a nehézségeket, „egyszerű” turisták voltunk egy másik országban, kíváncsi nézelődők.

Másnap a Sagrada Familia-hoz látogattunk el. Körbecsodáltuk a híres templomot, mindent megnéztünk körülötte, majd visszasétáltunk a szállodába, pihennie kellett a Nagyfiúnak. Délután egy csodálatosan szép, és különös hangulatú parkba vitt utunk, ahol olyan jól érezte magát Ádám, hogy nem is mentünk tovább eredeti úticélunk, az állatkert felé. A parkba belépve csodás táj tárult elénk, mesés szobrok és terek, kisebb tömeg, gyönyörű látványosságok. Szökőkutak, csónakázó tó, fűben heverő emberek, halk zene, megannyi örömöt hozó pillanatképpel. A terek egyre nőttek, az emberek egyre csak gyűltek, utcazenészek, biciklisek, gördeszkások, fiatalok és idősek. Úgy gondoltuk, valami különleges helyre érkeztünk, és vártuk, hogy kiderül hová is tartanak ezek az emberek, miért is vannak itt. Nem sokkal később kiderült számunkra, hogy egyszerűen csak azért vannak itt, mert itt szeretnek lenni, ez az egész hatalmas park erről szól, az ittlét öröméről. Sokat időztünk ezen a mesés kis szigeten, ahol Ádám igazán felszabadultnak érezte magát. Volt, amikor hatalmas szappanbuborékok "elkapásával" voltunk elfoglalva, hiszen mégis csak fontos dolog, hogy ne essenek a földre, ha már ilyen nagyra, focilabda méretűre növesztette őket készítőjük. Tudja meg mindenki, hogy kerekesszékkel is ugyanolyan könnyű elkapni őket, mint anélkül!

Utolsó nap csak sétálgattunk, pici ajándékokat vásároltunk, finomakat ettünk, és közben Ádám megtapasztalhatta az igazi katalán életérzést. Boldog volt, úgy érezte, övé a világ! Három csodálatos napot töltöttünk el Barcelonában. Ádám nem is nagyon akart hazajönni, olyan jól érezte magát az út során. Egy biztos: életre szóló élményben volt része!

/ 4

Köszönjük a Wizz Air Hungary Ltd-nek, az ibis Styles Budapest Airport és az ibis Styles Barcelona Centro szállodáknak, a Groupama Biztosító ZRt.-nek, valamint magántámogatóinknak, köztük Laczkó Gábornak és Letenovics Rolandnak és barátaiknak, hogy a nagyfiú álmát valóra válthattuk!

Boris Péter
kívánság-koordinátor
Barcelona, 2022. november 18-21.